النخلة  |  عائلة الأغا



الرئيسة / متفرقات / نداء استغاثة عاجل

نداء استغاثة عاجل

نداء استغاثة عاجل

 

نتيجة للبحث الميداني الذي تم في أسواق قطاع غزة، وردا على تزايد الأزمة الإنسانية، سيقوم منتدى شارك الشبابي بتأمين عددا من الاحتياجات الجاهزة والمتاحة للشراء الفوري وتوزيعها على المحتاجين والشباب أطفال في قطاع غزة.


وبعد مناقشات واسعة قام بها المنتدى مع القطاع الخاص والشركات العاملة في القطاع، تمكن المنتدى من إيجاد 30000 علبة من الحليب، للأطفال من سن 0-6 أشهر و6-12 شهرا وهي متوفرة ويمكن شرائها حالاً.

وعلاوة على ذلك، وباعتبار المنتدى جزء من مجموعة الحماية وتوفير المأوى العاملة في القطاع، ولتوفر الإمكانية للمنتدى للقيام بعملية التوزيع من خلال المتطوعين والطاقم التنفيذي في قطاع غزة.

وكجزء من الجهود التي يبذلها المنتدى لتوفير الدعم النفسي والاجتماعي لأبناء قطاع غزة ، تم توفير كمية كبيرة من لعب الأطفال والمواد الترفيهية لإخراج الأطفال من الهلع في مختلف المواقع قطاع غزة.

 يدعوا المنتدى جميع المنظمات الوطنية والدولية وشركات القطاع الخاص، والأفراد، لتقديم دعم مالي لشراء هذه المواد.

حيث أن المتطوعون مستعدون لتوزيع هذه المواد والاستفادة منها في إجراء أنشطة مع الأطفال للحد من حالة الخوف والهلع العامة في القطاع بسبب العدوان الإسرائيلي.


علما بأن شراء الكمية يستلزم 600000 شيكل نقدا، ونحن بصدد جمع التبرعات لتوفير هذا المبلغ لشراء وتوزيع الحليب. وستكون هناك حاجة إلى 300000 شيكل نقدا لشراء الأدوات الترفيهية للأطفال. دعمكم ومساهمتكم مطلوبة في هذه المرحلة.

جميع المواد السابقة مؤمنه في قطاع غزة، ونحن على استعداد فوري لعمليات الشراء والتوزيع من خلال شبكة من المتطوعين والموظفين والقيام بالتحركات اللازمة في أنحاء مختلفة من قطاع غزة.


معا يمكننا أن نحدث الفرق.

 

لمزيد من المعلومات :

مراجعة الاخ محمد يعقوب طاهر

منتدى شارك الشبابي | الإدارة العامة ومركز النشاطات |حي الطيرة  رام الله (الضفة الغربية) | فلسطين |
هاتف : 00972 2 2967741  | فاكس : +00972 2 2967742   | بريد الكتروني : [email protected] | الموقع الإلكتروني : www.sharek.ps

 

 

URGENT CALL


January 12, 2009

As a result of a thorough market investigation in the Gaza Strip, and as a response to the increasing humanitarian crisis, Sharek Youth Forum have secured in the Gaza Strip a number of items that are ready and available for immediate procurement and distribution to needy youth and children.

The organization has available and after discussion with a large-private sector firm, 30,000 tins of formula milk, for the ages 0-6 months and 6-12 months that are ready for purchasing. In addition, the organization and as part of the protection cluster and the shelter sector, has available a solid number of volunteers that are ready for the distribution of the purchased milk to children.

In addition, and as part of the organization efforts in providing psycho-social support to the children of the Gaza Strip, the organization have secured in various Gaza Strip inventories a large amount of toys, crayons, playdo, drawing pads, and other items necessary to relief terrified children in the various shelters around the Gaza Strip. The organization is urging all national and international organizations, private-sector firms, and individuals, to provide financial support to procure these items. Our volunteers are ready to distribute these items and utilize them in conducting activities with terrified children.

Your support in this matter is highly requested. The secured milk tins will need 600,000 NIS in cash, and we are currently fundraising to raise the amount, procure, and distribute the milk. Another 300,000 NIS in cash will be needed to procure the children's toys and games.

All items are secured in the Gaza Strip, and are ready for immediate procurement and distribution through our network of volunteers and staff members already mobilized in different parts of the Gaza Strip.

Together we can make a difference.

 


For more information:


Sharek Youth Forum | Headquarters & Activities Center |Ramallah, West Bank | Palestine |
Tel: +970 2 296 7741 | Fax: +970 2 296 7742 | Email: [email protected] |Website: www.sharek.ps

أضف تعليقاً

التعليقات على الفيس بوك